Przejdź do głównej treści
Używamy plików cookie, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie z serwisu. Korzystając z witryny, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.
×
Strona została przetłumaczona automatycznie.
Galerie
Artykuły
Tagi

Pytania do burmistrza

Kategoria | Utworzono | Data odpowiedzi

Data zadania pytania: 09.09.2018 14:41:02

Data odpowiedzi: 27.09.2018 01:08:16

Kategoria: Inwestycje i infrastruktura

Pytanie:Witam, Interesuje mnie czy i kiedy rozpoczną się prace remontowe na ulicy Herberta d. Fiderkiewicza. Proponuję także uaktualnić harmonogramy prac remontowych na stronie urzędu. Mamy już II połowę 2018 a tam jest jeszcze 2017.

Odpowiedź:

Szanowny Panie,

W odpowiedzi na zapytanie z dn. 09.09.2018 r. uprzejmie informuję, że w I połowie października br. rok zostanie ogłoszony przetarg mający na celu wyłonienie wykonawcy przebudowy ul. Herberta. Z uwagi na zbliżający się okres zimowy, przewidujemy, iż prace modernizacyjne rozpoczną się w 2019 roku. Zaplanowany termin zakończenia robót to 31.07.2019 r. Pragnę dodać jednocześnie, że w najbliższym czasie dokonamy aktualizacji harmonogramu prac konserwacyjnych, związanych z bieżącym utrzymaniem dróg o nawierzchni gruntowej.

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Robert Zybrant - Referat Technicznej Obsługi Miasta

Data zadania pytania: 03.09.2018 23:57:21

Data odpowiedzi: 27.09.2018 12:48:22

Kategoria: Inwestycje i infrastruktura

Pytanie: Kiedy zacznie się przebudowa ul Długiej

Odpowiedź:

Szanowny Panie,

W odpowiedzi na zapytanie z dnia 3 września 2018 r. uprzejmie informuję, iż Urząd Miasta Milanówka podjął decyzję o odstąpieniu od umowy z wykonawcą przebudowy ulicy,  wynikającym z faktu jego niewywiązywania się z zapisanych w umowie obowiązków. Po zakończeniu czynności prawnych, umożliwiających dokonanie wskazanego odstąpienia, przystąpimy do ogłoszenia kolejnego przetargu, mającego na celu wyłonienie wykonawcy przebudowy ul. Długiej.

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Robert Zybrant - Referat Technicznej Obsługi Miasta

Data zadania pytania: 03.09.2018 17:21:19

Data odpowiedzi: 27.09.2018 12:57:15

Kategoria: Bezpieczeństwo i utrzymanie porządku

Pytanie:Szanowna Pani Burmistrz, zwracamy się do Pani z ponowną prośbą o zainstalowanie na ulicy Inżynierskiej progów spowalniających. Pragniemy zauważyć, że wewnątrz tej ulicy znajduje się osiedle zamieszkane przez osoby starsze, a także rodziny z dziećmi. Dodatkowo na wysokości bloków stale parkują samochody, co znacznie ogranicza widoczność i utrudnia wyjazd z posesji. Należy również nadmienić, że niestety często przekraczana jest dozwolona prędkość. Uważamy, że progi doskonale rozwiążą problemy zbyt szybkiej jazdy oraz przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa mieszkańców. Mamy nadzieję, że tym razem wysłucha Pani naszych głosów i przychyli się do mieszkańców. Z poważaniem, Dorota i Krzysztof, Jan i Karol Wojciechowscy

Odpowiedź:

Szanowni Państwo,

W odpowiedzi na zapytanie z dn. 03.09.2018 r. w sprawie uspokojenia ruchu samochodowego na ulicy Inżynierskiej uprzejmie informuję, że Urząd Miasta Milanówka zweryfikuje zasadność budowy wskazanych progów zwalniających. Jeżeli analiza specyfiki ruchu drogowego wykaże konieczność ograniczenia prędkości poruszających się po jezdni samochodów, podejmiemy decyzję o zamontowaniu spowalniaczy.

Pragnę poinformować jednocześnie, że w związku z wyczerpaniem środków finansowych na tegoroczne inwestycje związane z uspokojeniem ruchu drogowego, ewentualna budowa progów może zostać zrealizowana dopiero w 2019 r.

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Robert Zybrant - Referat Technicznej Obsługi Miasta

Data zadania pytania: 03.09.2018 11:17:44

Data odpowiedzi: 27.09.2018 01:05:05

Kategoria: Inwestycje i infrastruktura

Pytanie:Szanowni Państwo zarządzający miastem Milanówek, od niedawna jestem mieszkanką Milanówka i już żałuję, że nie osiedliłam się w innym miejscu. Drogi i infrastruktura są tak beznadziejne i niezadbane, zę wstyd afiszować się takim mianem "Miasto ogrodów...." chyba kurzu i brudu. Pracuję w gminie o wiele mniejszej ale tak bardzo zadbanej i prężnie się rozwijającej. To jest lider rozwoju. Proszę prześledzić jak należy gospodarować i inwestować w samorządowe inwestycje, przyglądając się gminie Stare Babice.Mam rodzinę w Połańcu woj. świętokrzyskie, gmina o wiele mniejsze, ale tam, drogi ścieżki chodniki ścieżki rowerowe jest przepięknie zrobione. Gospodarze asfaltem świnie prowadzają i krowy, drogi asfaltowe w polach w lesie. Inny przykład to gmina Krzywda, biedna można by powiedzieć, a przepiękne ryneczki, drogi w polach, lasach gdzie nikt nie uczęszcza tymi drogami, a mimo to zrobione. Wstydźcie się Państwo, bo kto jest za to odpowiedzialny? To Państwo jesteście wizytówką mieszkańców. Piszecie Państwo, że tak dużo robicie, drogi? polewanie wodą żeby się nie kurzyły?, ulice wyrównywane walcem żeby równiej było? na ile , na dwa dni i znów to samo. Ogromne pieniądze ktoś pobiera za co? za naprawę dróg? czy w ogóle tak powinny wyglądać drogi i infrastruktura w mieście? Rondo powstałe niedawno za tak ogromne pieniądze, za które powstały by drogi, a co jest, nieudane niepotrzebne rondo. Ktoś za to wziął ciężkie pieniądze. Proszę więcej robić a mniej robić wokół tego szumu. Ulice Wiatraczna, Brwinowska, w sumie Polesie i nie tylko jak to wygląda. Co zamierzacie Państwo, zrobić z tym. Płacone są podatki, ale nie warto bo trwonicie Szanowni Państwo pieniądze na cele nie wiadomo jakie. Bierzcie Państwo przykład z najlepszych gmin i włodarzy którzy z wielkim zaangażowaniem i szacunkiem do mieszkańców i społeczeństwa działają. Żałuję że mieszkam w Milanówku, bo tu nic się nie dzieje, żałośnie niszczeje miasto, z czyjej winy? Codziennie dojeżdzam do pracy ulicą Brwinowską, jest tak beznadziejna i dziurawa, że ciągle naprawiam auto. Na spotkaniach rodzinnyc i służbowych Milanówek niestety jest tematem do przykładu, fatalnych dróg i infrastruktury. Powiem że ostatnio na ważnej konferencji, były osoby które z zażenowaniem podawały Milanówek jako fatalny przykład dróg i infrastruktury. Proszę o informację kiedy będzie zrobiona nawierzchnia drogi Brwinowskiej Wiatracznej, tylko nie puste deklaracje że są w planach, bo to już słyszeliśmy, ale konkretne słowa zobowiązujące do wywiązania się. Czy nadal przejedzie walec przygniecie na dwa dni i poleją żeby się nie kurzyło....wstyd... p.s Zachęcam do lektury zrównoważonego rozwoju gmin Stare Babice i Połaniec, o reszcie nie wspomnę.....

Odpowiedź:

Szanowna Pani,

W odpowiedzi na zapytanie z dn. 03.09.2018 r. uprzejmie informuję, że w ostatnim czasie zakończone zostały prace remontowe na ulicy Wiatracznej na odcinku od ul. Turczynek do ul. Nadarzyńskiej, polegające na wyłożeniu nawierzchni drogi płytami betonowymi typu MON i JOMB. Aktualnie trwają prace nad przygotowaniem projektu przebudowy ul. Brwinowskiej, realizowanego w ramach  zadania pn. "Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dróg Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów". W związku z powyższym w celu uzyskania szczegółowych informacji na temat przedmiotowego projektu, który powinien być gotowy w tym roku, uprzejmie proszę o zwrócenie się bezpośrednio do lidera projektu PTO – Gminy Brwinów.

Jednocześnie dodam, że wskazane w wiadomości rondo stanowi inwestycję Powiatu Grodziskiego. Ulice Kazimierzowska i Średnia są bowiem drogami powiatowymi.

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Robert Zybrant - Referat Technicznej Obsługi Miasta

Data zadania pytania: 19.08.2018 12:01:46

Data odpowiedzi: 05.09.2018 09:11:27

Kategoria: Inwestycje i infrastruktura

Pytanie:Szanowna Pani Burmistrz, czy już wiadomo w jakich punktach pojawią się kolejne stacje rowerowe? Moja propozycje to: Park Lasockiego, Cmentarz i Targ.

Odpowiedź:

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na zapytanie z dn. 19.08.2018 r. uprzejmie informuję, że w ostatnim czasie  powstały dwie kolejne stacje rowerowe. Pierwsza z nich zlokalizowana jest przy cmentarzu, na rogu ulic Wojska Polskiego i Podgórnej. Druga z kolei znajduje się na ul. Słowackiego 20, przy sklepie Społem.

Z poważaniem
z up.Burmistrza Miasta Milanówka
Robert Zybrant - Referat Technicznej Obsługi Miasta

Data zadania pytania: 14.08.2018 14:57:17

Data odpowiedzi: 03.09.2018 04:26:15

Kategoria: Inwestycje i infrastruktura

Pytanie:Szanowna Pani Burmistrz. Chciałbym zapytać, czy planujecie państwo uruchomienie linii autobusowej obejmującej południowo-zachodnią część miasta? W szczególności ul. Średnią. Mieszka tu sporo dzieci, które przydałoby się bezpiecznie dostarczyć do szkoły. Myślę, że i szanowni seniorzy również korzystaliby z takiego połączenia. Chociażby zakupy. Mam wrażenie, że ta część Milanówka jest mocno zapomniana. Z rozmów z wieloma sąsiadami wynika, że jest spora potrzeba na takie połączenie, a w końcu my w tym zapomnianym zakątku też płacimy spore podatki.

Odpowiedź:

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na zapytanie z dn. 14.08.2018 r. z uprzejmie informuję, że w przeszłości trzykrotnie testowaliśmy wskazaną trasę. Z uwagi na fakt, że autobusy obsługujące przedmiotowy obszar nie cieszyły się zainteresowaniem mieszkańców, podjęto decyzję o zlikwidowaniu trasy.
Pragnę dodać jednak, że Pana postulat zostanie wzięty pod rozwagę podczas realizacji przypadającego na listopad br. przetargu na wybór lokalnego przewoźnika.

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Robert Zybrant - Referat Technicznej Obsługi Miasta

Data zadania pytania: 07.08.2018 20:27:29

Data odpowiedzi: 09.08.2018 14:41:48

Kategoria: Inwestycje i infrastruktura

Pytanie:Jak wygląda sprawa podłączenia mieszkańców Milanówka do sieci światłowodowej? Czy Orange realizuje swoje prace i gdzie można śledzić ich postęp? Ostatnia informacja na ten temat pochodzi sprzed roku.

Odpowiedź:

Szanowny Panie,

Budowa sieci światłowodowej jest nieprzerwanie realizowana przez firmę Orange na terenie Milanówka. Inwestor cały czas rozprowadza sieć w ulicach, ale rozpoczęły się już także podłączenia do gospodarstw domowych. Większość budynków wielorodzinnych jest już podłączona do sieci światłowodowej, a kolejne przyłączenia do domów jednorodzinnych są na etapie projektowania i przyłączania. Prace są zaplanowane na ten i przyszły rok. Ostatnie informacje umieściliśmy w Biuletynie nr 4 na str. 5: https://milanowek.pl/images/aa_biuletyn/2018/bmm042018.pdf.  Pod koniec lipca zwróciliśmy się do firmy Orange z prośbą o udostępnienie nam aktualnego harmonogramu prac i dalszych planów inwestycyjnych. Po otrzymaniu aktualnych informacji nt. budowy sieci światłowodowej w Milanówku umieścimy je w Biuletynie i na stronie internetowej Miasta.

 

Z poważaniem
Daria Gągała
Zespół ds. Komunikacji społecznej

 

 

Data zadania pytania: 25.07.2018 06:19:03

Data odpowiedzi: 28.08.2018 03:24:52

Kategoria: Inwestycje i infrastruktura

Pytanie:Witam. Kiedy będzie czynna kładka nad torami przy ul. Brzozowej ?

Odpowiedź:

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na zapytanie z dn.25.07.2018 r. uprzejmie informuję, że kładka nad torami PKP przy ul. Żabie Oczko została oddana już do użytku.

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Robert Zybrant - Referat Technicznej Obsługi Miasta Milanówka

Data zadania pytania: 16.07.2018 14:22:21

Data odpowiedzi: 09.08.2018 14:28:56

Kategoria: Inwestycje i infrastruktura

Pytanie:Szanowna Pani Burmistrz, nawiązując do ustawienia ekranów akustycznych wzdłuż torowiska kolejowego. Posesje wzdłuż całej ulicy Warszawskiej zostały zabezpieczone przed hałasem za wyjątkiem kilku działek na początku. Proszę nie zapominać o nas, tu też mieszkają tacy sami mieszkańcy miasta Milanówka. Podczas remontów PKP przy działce Warszawska 3a zostały wycięte wszystkie zarośla, nie ma już nic co izolowało by nas od hałasu. Proszę o potraktowanie nas jak wszystkich innych mieszkańców tej ulicy i zabezpieczenie tego fragmentu ekranami akustycznymi.

Odpowiedź:

Szanowni Państwo,

W odpowiedzi na wiadomość z dn. 16.07.2018 r. uprzejmie informuję, że Państwa postulat, dotyczący zabezpieczenia przed hałasem początkowych działek na ulicy Warszawskiej w Milanówku, został przekazany do podmiotu odpowiedzialnego za budowę i konserwację przedmiotowych ekranów akustycznych - PKP Kolei Mazowieckich.

Z poważaniem
Robert Zybrant
Referat Technicznej Obsługi Miasta

Data zadania pytania: 09.06.2018 23:29:57

Data odpowiedzi: 20.06.2018 01:14:47

Kategoria: Inwestycje i infrastruktura

Pytanie:Miasto Milanówek słynie z braku kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz fatalnego stanu dróg gminnych. Oprócz tego szczyci się mianem miasta ogrody. Niestety latem miasto Milanówek jest miastem kurzu i pyły unoszącego się z dróg gruntowych. Postępy w ulepszania nawierzchni dróg lokalnych są takie jak w przypadku kanalizacji - znikome. Aby ulżyć mieszkańcom proponuje by w dni upalne po drogach gruntowych jeździły polewaczki.

Odpowiedź:

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na wiadomość z dnia 09.06.2018 r. uprzejmie informuję, że cykliczne polewanie wodą w dni upalne wszystkich, a więc około 170 dróg gruntowych na terenie Milanówka, wiązałoby się z kosztami, które przekraczają możliwości finansowe Gminy Milanówek.

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Aleksander Osiadacz
Inspektor w Referacie Technicznej Obsługi Miasta

Data zadania pytania: 24.05.2018 22:01:29

Data odpowiedzi: 18.06.2018 05:00:26

Kategoria: Kultura, rozrywka, sport

Pytanie:Szanowna Pani Burmistrz, Światło na boisku przy ul. Wójtowskiej nie działa już od dłuższego czasu. Nie działają cztery lampy. Kiedy zostanie naprawiona usterka? Oświetlenie jest bardzo potrzebne dla osób korzystających z boiska. Liczę na szybką odpowiedź. Pozdrawiam.

Odpowiedź:

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na wiadomość z dnia 24.05.2018 r. uprzejmie informuję, że jednostką odpowiedzialną za bieżącą konserwację oświetlenia przedmiotowego boiska jest Zespół Szkół nr 2 w Milanówku, któremu Pana zgłoszenie zostało przekazane. Jeśli wskazana w wiadomości awaria dotyczy pobliskich lamp oświetlenia ulicznego, ich naprawa zostanie dokonana w ciągu najbliższych dni.

 

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Robert Zybrant
Referat Technicznej Obsługi Miasta

 

 

Data zadania pytania: 14.05.2018 10:03:01

Data odpowiedzi: 24.05.2018 03:43:16

Kategoria: Bezpieczeństwo i utrzymanie porządku

Pytanie:Witam, chciałbym się dowiedzieć jaka jest ustalona w umowie zasada działania komunikacji miejskiej w naszym mieście, np Linia C - żaden z przystanków nie jest oznaczony jako "na żądanie" a kierowcy notorycznie nie zatrzymują się na WKD Grudów tłumacząc to brakiem sygnału do zatrzymania... Pozdrawiam

Odpowiedź:

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na zapytanie z dn. 14.05.2018 r. uprzejmie informuję, że przystanki autobusowe, zlokalizowane wzdłuż trasy C miejskiej komunikacji, nie mają charakteru postojów „na żądanie”. Kierowca autobusu jest więc zobowiązany do zatrzymywania się w opisanym przez Pana miejscu. Pragnę podkreślić, że przewoźnik wykonujący usługi na rzecz Gminy Milanówek został odpowiednio pouczony, w związku z czym przedmiotowa sytuacja nie powinna się powtórzyć.

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Aleksander Osiadacz - Inspektor w Referacie Technicznej Obługi Miasta

Data zadania pytania: 09.05.2018 13:19:59

Data odpowiedzi: 17.05.2018 03:34:16

Kategoria: Inwestycje i infrastruktura

Pytanie:Dzień dobry. Do niedawna osoby dojeżdżające do WKD samochodami nie miały żadnego problemu z zaparkowaniem swoich aut, gdyż takie możliwości dawała ul. Grudowska, a dokładniej bardzo duże pobocze na odcinku pomiędzy ul. Królewską i ul. Długą. Obecnie w związku z przebudowaniem pobocza ulicy Grudowskiej, możliwości parkingowe zostały zredukowane z kilkudziesięciu do zaledwie kilkunastu miejsc. Jak wiadomo z WKD korzysta wielu mieszkańców Milanówka, nie tylko tych, którzy mieszkają blisko stacji. Wiele osób dojeżdża do stacji Grudów samochodem i przesiada się do WKD w drodze do pracy. Tak jest od lat. Owszem, w związku z remontem podmiejskiej linii kolejowej 447, obecnie jeszcze więcej osób niż zwykle, korzysta z przejazdów WKD, ale problem braku miejsc parkingowych nie zniknie w momencie zakończenia remontu linii 447. To oczywiste, że w okolicy stacji komunikacji miejskiej, za pośrednictwem której wielu mieszkańców Milanówka dojeżdża codziennie do pracy do Warszawy (i nie tylko) niezbędny jest parking, który pomieści wszystkie samochody, a nie tylko kilkanaście. W związku z tym chciałabym zapytać, gdzie planowany jest parking (i kiedy możemy się go spodziewać) dla osób parkujących samochody w okolicy stacji WKD Grudów. Z pozdrowieniami Urszula Tomczyk

Odpowiedź:

Szanowna Pani,
W odpowiedzi na zapytanie z dnia 09.05.2018 r. uprzejmie informuję, że wykonywana inwestycja na ulicy Grudowskiej jest częścią większego projektu ścieżek rowerowych zaprojektowanych w ramach projektu PTO (Podwarszawskie Trójmiasto Ogrodów). W ramach ww. inwestycji zostały wykonane zatoki parkingowe z możliwością parkowania równoległego. Zachowując wymagane parametry ulicy, ciągu pieszo - rowerowego oraz zatok parkingowych nie można było ich inaczej wykonać.

Zdajemy sobie sprawę, iż na tą chwilę zapotrzebowanie na miejsca parkingowe w tym rejonie jest dużo większe niż oferujemy. Niemniej jednak należy zauważyć, że ta sytuacja ma związek z zamkniętym połączeniem kolejowym ze Stolicą. Z uwagi na powyższe Urząd nie przewiduje wykonywania kolejnych miejsc parkingowych.

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Dorota Niedzielska
Główny Specjalista w Referacie Technicznej Obsługi Miasta Urząd Miasta Milanówka

Data zadania pytania: 27.04.2018 12:04:02

Data odpowiedzi: 16.05.2018 10:35:06

Kategoria: Ochrona środowiska, zieleń miejska

Pytanie:Dzień dobry Dnia 01.03.2018 r. zadałam pytanie dotyczące smogu w Milanówku. Odpowiedzi nie dostałam, natomiast 28.03.odpowiedź na podobne pytanie dostał inny pytający. Piszą Państwo o akcjach informacyjnych, kontrolach staży miejskiej itp. Jednak z tego co widzę, mało kto zwraca uwagę na tego typu działania, a mandaty straży miejskiej efektu nie przynoszą. Piszą Państwo również, ze do programu wymiany kotłów zgłosiło się 100 mieszkańców. Czy piece te będą wymieniane na gazowe, czy może na węglowe, tylko lepszej jakości? Co z mieszkańcami, którzy nie chcą wymienić pieca, ponieważ nie chcą płacić za gaz (śmieci są za darmo)? Czy można stworzyć jakąś listę największych trucicieli w Milanówku i akcje edukacyjne skierować bezpośrednio, osobiście do nich? Teraz mamy wiosnę, ale za kila miesięcy problem smogu się powtórzy. W okolicy, w której mieszkam bardzo niewiele domów jest podłączonych do gazu, chociaż gazociągi w ulicy są. Sam projekt instalacji gazowej do budynku też kosztuje kila tysięcy, czy dofinansowanie obejmie również te koszty? Z poważaniem K.

Odpowiedź:

Szanowna Pani,
Na wstępie chciałam serdecznie przeprosić za zwłokę w odpowiedzi na Pani zapytanie.
Jeśli chodzi o  podejmowane działania  w tym roku planujemy ubieganie się o dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na 2018 rok w dziedzinie "Ochrony  powietrza", gdzie przewiduje  się  dofinansowanie  zadań  polegających  m.in. na  ograniczeniu  emisji  zanieczyszczeń  do powietrza, w tym prawdopodobnie również na wymianę pieców. Swoją chęć udziału w programie zgłosiło ponad 100 mieszkańców, obecnie trwają przygotowania dokumentów potrzebnych do złożenia wniosku  i jak tylko pojawi się program będziemy aplikować o środki. Jeśli chodzi o nakłonienie mieszkańców, aby wymienili stare piece węglowe będzie to raczej ciężko zrealizować, gdyż wielu mieszkańców po prostu później nie będzie stać na opłaty za gaz,  i dlatego niechętnie występują o dofinansowania do wymiany starych pieców węglowych. Nie mniej jednak, ze względu na problem smogu będziemy poszukiwać rozwiązań aby to negatywne zjawisko zminimalizować. Liczymy też na rządowe programy, dzięki którym będzie też  możliwość dofinansowania termomodernizacji, gdyż jak wiadomo sama wymiana źródła ciepła, bez ocieplenia nie generuje zmniejszenia kosztów ogrzewania.  

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią

Data zadania pytania: 21.04.2018 19:48:12

Data odpowiedzi: 27.04.2018 09:56:54

Kategoria: Inwestycje i infrastruktura

Pytanie:Dzień dobry, czy " Inwestycje i infrastruktura" pamiętają o terminie ustawienia luster na Średniej ? Przypominam,że deklarowano wykonanie w kwietniu, który się kończy...... Sławomira Samoraj

Odpowiedź:

Szanowna Pani,
W odpowiedzi na zapytanie z dnia 21.04.2018 r. uprzejmie informuję, że stała organizacja ruchu na zamontowanie lustra przy ulicy Średniej została wykonana i przekazana do Starostwa w celu uzyskania zgody od zarządcy ruchu drogowego. Po uzyskaniu zgody niezwłocznie przekażemy projekt do realizacji.

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Dorota Niedzielska - Główny Specjalista w Referacie Technicznej Obsługi Miasta Urząd Miasta Milanówka

Data zadania pytania: 12.04.2018 18:21:23

Data odpowiedzi: 23.04.2018 04:07:28

Kategoria: Inwestycje i infrastruktura

Pytanie:Proszę o wyrównanie ul Kasprowicza wraz z uzupełnieniem dołów.

Odpowiedź:

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na wiadomość z dn. 12.04.2018 r. uprzejmie informuję, że konserwacja ulicy Kasprowicza, przeprowadzona w ramach bieżącego utrzymania dróg gruntowych, nastąpiła
w dniu 17.04.2018 r. 

Z poważaniem,
Aleksander Osiadacz
Inspektor w Referacie Technicznej Obsługi Miasta Urząd Miasta Milanówka

Data zadania pytania: 09.04.2018 20:34:53

Data odpowiedzi: 16.05.2018 10:27:09

Kategoria: Bezpieczeństwo i utrzymanie porządku

Pytanie:Dzień dobry, a więc moje obawy się potwierdziły i dlatego również i teraz nie będę się rozpisywał a jedynie załączę poprzednią korespondencję łącznie z automatycznym zapewnieniem o szybkiej odpowiedzi. Dodam jeszcze tylko że jeżeli Państwo uważacie iż drzewa nie zagrażają bezpieczeństwu (a to zależy akurat od urzędnika który przyjedzie na inspekcje) to przynajmniej można byłoby oczyścić drzewo z tej dużej ilości jemioły która zalega a której usuniecie znacznie odciąży konary. Zapewne usłyszę że z uwagi na okres ochronny ptaków jest to już nie możliwe i tak w koło. Pozdrawiam Witaj Janusz Trzciński (Mieszkaniec) , dziękujemy za przesłanie pytania. Dołożymy wszelkich starań, aby odpowiedzieć w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni. Redakcja milanowek.pl Kategoria: Bezpieczeństwo i utrzymanie porządku Data: 2018-03-12 07:05 Pytanie: Dzień dobry, w dalszym ciągu nie doczekałem się jakiejkolwiek reakcji. Pozwolę sobie jedynie na przytoczenie poprzedniej korespondencji gdyż jeżeli i ta spotka się brakiem zainteresowania z Państwa strony przynajmniej nie będę miał poczucia straconego czasu. "Szanowni Państwo, Dziękujemy za przesłanie pytania do Burmistrza w dniu 29-06-2017 22:58:56 za pośrednictwem formularza, znajdującego się na stronie www.milanowek.pl. Dołożymy wszelkich starań, aby odpowiedzieć w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni. Z poważaniem, Sekretariat Burmistrza Miasta Milanówka Prosimy nie odpowiadać na niniejszą korespondencję, która jest wyłącznie automatycznym potwierdzeniem otrzymania Państwa zapytania. -- Kategoria pytania: Bezpieczeństwo i utrzymanie porządku Treść pytania: Szanowna Pani Burmistrz, z przykrością chciałbym złożyć skargę na brak jakiekolwiek reakcji jak również odpowiedzi na problem który został zgłoszony prze zemnie dosyć już dawno bo w styczniu 2015 ( po raz pierwszy). Pozwalam sobie na powrócenie do tematu gdyż po dzisiejszej nawałnicy na trzech posesjach które są położone wokół drzew stanowiących zagrożenie znalazło się wiele konarów. Myślę że nie wiele już trzeba aby naprawdę doszło do tragedii i zapewne ktoś wówczas będzie mam nadzieję pociągnięty do odpowiedzialności, Sam nie jestem zwolennikiem wielkiej wycinki do której doszło w naszym kraju ale nie może jednocześnie być tak że to ludzie będą tracić swój majątek (oby nie życie)bo ktoś postanowi chronić w nieodpowiedzialny sposób stare i w złym stanie drzewa. W jednej z gazetek namawialiście Państwo mieszkańców aby zwracali uwagę na stan drzew na swoich posesjach aby eliminować zagrożenie a sami niestety nie robicie nic. WIELKIE GRATULACJE.Poniżej zamieszczam Państwa odpowiedź z 2016 roku. Wierzę iż tym razem doczekam się reakcji. Dziękujemy za przesłanie pytania do Burmistrza w dniu 06-03-2016 12:52:31 za pośrednictwem formularza, znajdującego się na stronie www.milanowek.pl. Dołożymy wszelkich starań, aby odpowiedzieć w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni. Z poważaniem, Sekretariat Burmistrza Miasta Milanówka Prosimy nie odpowiadać na niniejszą korespondencję, która jest wyłącznie automatycznym potwierdzeniem otrzymania Państwa zapytania. -- Kategoria pytania: Bezpieczeństwo i utrzymanie porządku Treść pytania: Szanowna Pani Burmistrz, Cytuję odpowiedź ze stycznia 2015 \\\"W odpowiedzi na maila w sprawie stanu drzewostanu na posesji położonej przy ulicy Głowackiego 29 w Milanówku, uprzejmie informuję, że w dniu 12 stycznia odbyły się oględziny drzew rosnących na przedmiotowej posesji. Podczas kontroli ustalono, że stan 5 drzew (4 akacji i 1 klonu) jest zły, zaś inne drzewa wymagają cięć sanitarno-technicznych. W związku z powyższym zostanie skierowany wniosek do Starostwa Powiatowego o zezwolenie na wycięcie drzew stwarzających zagrożenie, natomiast do końca stycznia br. zostaną przeprowadzone cięcia sanitarno-techniczne pozostałych drzew.\\\"- koniec cytatu. Co się zadziało? a no to że jedno drzewo które najmniej zagrażało zostało faktycznie przycięte. Drugie drzewo które w znacznie większym stopniu zagraża budynkom jak i przechodniom miało przycięte gałązki bo Pan \\\"nadzorujący\\\" z UM nie wyrażał zgody na większy zakres cięć mimo uwag mieszkańców. Panowie wykonujący te czynności prywatnie również uważali iż należy w większym stopniu przyciąć klon który mieści się w ciągu komunikacyjnym. Dodatkowo pień główny uległ rozdwojeniu na co Panowie ze straży pożarnej zwracali szczególną uwagę. Widać Pan nadzorujący jest pewien swego i nie widzi tu zagrożenia. Pozostaje mieć nadzieję że wie co robi bo jeżeli nie to z pewnością do tej sprawy powrócimy. Jeżeli chodzi o pozostałe drzewa których stan został zakwalifikowany jako zły to w dalszym ciągu stoją (na szczęście) i mam nadzieję że wichura do których już nierzadko dochodzi nie przyczyni się do tragedii. Zdaję sobie sprawę że wszystkiego nie jest Pani w stanie dopilnować ale może warto powrócić do tematu dopóki ktoś nie ucierpiał."

Odpowiedź:

Szanowny Panie,
Na wstępie przepraszam za brak odpowiedzi na Pana zapytania.
Jednocześnie informuję, że po ostatnim mailu otrzymanym w marcu, przeprowadziliśmy oględziny w obecności  administratora niniejszej nieruchomości. W dniu 23 kwietnia otrzymaliśmy tez zgodę ze Starostwa na wycinkę drzew zagrażających, rosnących na przedmiotowej nieruchomości. Jak tylko wyłonimy wykonawcę na wycinkę  i pielęgnację  zieleni wysokiej usuniemy drzewa oraz przeprowadzimy ponowną pielęgnację klonu srebrzystego. Pragnę dodać, że podczas oględzin w marcu, pracownik referatu ochrony środowiska i gospodarki zielenią udał się również na Pana nieruchomość, w celu bezpośredniego poinformowania o podejmowanych działaniach. Pracownik urzędu osobiście przekazał informację Pana mamie.

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią

Data zadania pytania: 26.03.2018 15:12:09

Data odpowiedzi: 28.03.2018 09:06:21

Kategoria: Inwestycje i infrastruktura

Pytanie:Dzień dobry, chciałam się zapytać co z moim zapytaniem wysłanym do Pani 12.03.2018 ? Do tej pory czekałam na ustawienie lustra, czy teraz mam czekać na odpowiedź tyle samo czasu?( 6 miesięcy !!!!) Czy naprawdę muszę spowodować wypadek żeby ktoś się tym zajął???? Sławomira Samoraj

Odpowiedź:

Szanowna Pani,
W odpowiedzi na zapytanie z dnia 26.03.2018 r. uprzejmie informuję, że organizacja ruchu na ustawienie lustra przy wnioskowanym przez Panią zjeździe została przekazana do wykonania firmie współpracującej z Urzędem Miasta Milanówka i powinna być gotowa w miesiącu kwietniu. Po uzyskaniu wszystkich zgód, tj. zgody od Powiatowego Zarządu Dróg w Grodzisku Mazowieckim, Komendy Policji w Grodzisku Mazowieckim oraz od Zarządzającego Ruchem, czyli od Starosty Grodziskiego, lustro zostanie niezwłocznie ustawione.

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Dorota Niedzielska
Główny Specjalista w Referacie Technicznej Obsługi Miasta Milanówka

Data zadania pytania: 21.03.2018 08:31:35

Data odpowiedzi: 28.03.2018 12:24:28

Kategoria: Inwestycje i infrastruktura

Pytanie:Pani Burmistrz jak wygląda sprawa remontu i modernizacji ul Herberta/dawniej Fiderkieweicza /. Najpierw zadeklarowała Pani ,że ulica będzie remontowana około 3lata temu, jesienią 2017r. na spotkaniu z mieszkańcami ,pokazała Pani szczegółowe plany remontu ,uzgodniła Pani termin rozpoczęcia inwestycji wiosną 2018r. i zakończenia jesienią 2018 . Twierdziła Pani ,że wszystkie pozwolenia są załatwione ,wysłane zostało pismo do mieszkańców o wykonanie przed remontem przyłączy . Dzisiaj czytam ,że remont ulicy jest na etapie projektowania .O co tu chodzi , gdzie są Pani deklaracje i słowność . Pierwszy termin z przed 3lat stwierdziła Pani,że nie zdawała sobie sprawy z trudności zagadnienia a co jest teraz. W miejsce ulicy Herberta pojawiły się inne ulice , przecież ul Herberta jest jedną z głównych ulic Milanówka a nawet niema chodników.Prosiłbym o wyznaczenie spotkania z mieszkańcami ulicy i wytłumaczyła się w tej sprawie.

Odpowiedź:

Szanowny Panie,
Uprzejmie informuję, że przedmiotowy projekt ulicy Herberta (dawniej Fiderkiewicza) około 3 tygodnie temu został złożony do Starostwa w celu uzyskania Zgody na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRiD). Starosta ma 90 dni na wydanie decyzji. W celu umówienia spotkania z Burmistrzem Miasta Milanówka - Panią Wiesławą Kwiatkowską, uprzejmie proszę o kontakt z sekretariatem Urzędu Miasta. Milanówka.

Z poważaniem,
Dorota Niedzielska
Główny Specjalista w Referacie Technicznej Obsługi Miasta

Sprostowanie

Szanowny Panie,
Prostując odpowiedź na pytanie z dnia 21.03.2018 r. w sprawie ulicy Herberta (dawniej Fiderkiewicza), uprzejmie informuję, że dokumenty dotyczące ulicy zostały złożone do starostwa w celu uzyskania pozwolenia na budowę. Urząd ma 65 dni na wydanie takowej decyzji.

Za nieumyślne wprowadzenie Pana w błąd przepraszamy.

Z poważaniem,
Dorota Niedzielska
Główny Specjalista w Referacie Technicznej Obsługi Miasta

Data zadania pytania: 28.02.2018 15:02:04

Data odpowiedzi: 05.03.2018 05:03:30

Kategoria: Inwestycje i infrastruktura

Pytanie:Dzień dobry W Biuletynie 08 2017 mieszkańcy otrzymali taką informację od P. Burmistrz cyt.: "Przypomnę, że np. ul.Lipowa czy Kochanowskiego miały równie trudną sytuację prawną, a dzięki włączeniu się mieszkańców (prace rozpoczęliśmy w 2015 roku), dużym zaangażowaniu pracowników Urzędu jesteśmy na finiszu i w 2018 roku będziemy mieli pozwolenia na budowę i wybudujemy te tak potrzebne dla północnej części miasta ulice." Z informacji tej płynął jasny komunikat, że ul. Lipowa będzie zrealizowana w 2018 r. Tymczasem w nowym biuletynie ulica ta jest dopiero przeznaczona do wykonania projektu bez terminu realizacji. Myślę, że w imieniu jest to bezpośrednie wprowadzenie w błąd. Żeby nie użyć określenia skandal. Proszę o wytłumaczenie powyższego jak i faktu, że mieszkańcy nie zostali poinformowani o opóźnieniu realizacji tej ulicy. Biuletyn to jest nasze okno na prace urzędu i bardzo poważnie bierzemy do siebie podawane w nim treści. Nikt nie ma czasu na studiowanie wszystkich uchwał i śledzeniu prac urzędu. Zbulwersowany mieszkaniec północnej części milanówka. P.S. Zadałem pytanie dotyczące ul. Lipowej dnia 3.01.2018 i nie uzyskałem odpowiedzi - wklejam je ponownie chociaż widzę, że pytanie jest już bezzasadne: dziękujemy za przesłanie pytania. Dołożymy wszelkich starań, aby odpowiedzieć w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni. Kategoria: Inwestycje i infrastruktura Data: 2018-01-03 02:37 Pytanie: Nastał wyczekiwany rok remontu ulicy Lipowej. Czy już wiadomo, kiedy (chociaż orientacyjnie) ruszą prace oraz ewentualnie jak będzie wyglądała komunikacja z ulic, które nie mają innego połączenia z resztą miasta (topolowa, sadowa, leszczynowa)? Dziękuję i pozdrawiam

Odpowiedź:

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na zapytanie z dn. 28.02.2018 r. uprzejmie informuję, że proces tworzenia dokumentacji technicznej na ulicę Lipową nadal trwa i powinien się zakończyć złożeniem pełnej dokumentacji przez projektanta do UM Milanówek w celu złożenia do Starostwa Grodziskiego do 14 marca 2018 roku. Proces projektowy ulicy Lipowej zakończy się w momencie wydania ZRID (zezwolenia na realizację inwestycji drogowej), na które organ ma czas do 90 dni. Po uzyskaniu pozwolenia UM Milanówka przystąpi do zrealizowania przedmiotowej inwestycji.

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka Dorota Niedzielska
Główny Specjalista w Referacie Technicznej Obsługi Miasta Urząd Miasta