Od poniedziałku 5 marca rusza rekrutacja do klas pierwszych milanowskich publicznych szkół podstawowych. Postępowanie rekrutacyjne na rok szkolny 2018/2019 jest prowadzone z wykorzystaniem systemu informatycznego strona do logowania: https://sp-milanowek.nabory.pl/
W roku szkolnym 2018/2019 do klas I szkół podstawowych przyjmowane są dzieci:
- 7 - letnie (urodzone w roku 2011) – objęte obowiązkiem szkolnym;
- 6 - letnie (urodzone w roku 2012) – zgodnie z wolą rodziców jeżeli:
- dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego w poprzednim roku szkolnym,
w którym ma rozpocząć naukę w szkole albo - posiada opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki
w szkole podstawowej
Do szkoły podstawowej obwodowej kandydaci przyjmowani są z urzędu po dokonaniu zgłoszenia przez rodzica/prawnego opiekuna. Zgłoszenia należy dokonać elektronicznie w systemie, następnie wydrukować, podpisać i przekazać do szkoły w terminie od 5 marca do 6 kwietnia do godz. 1200. Rodzice/prawni opiekunowie, którzy nie korzystają z komputera i Internetu mogą pobrać wniosek/zgłoszenie w dowolnej szkole, po wypełnieniu
i podpisaniu przez oboje rodziców/prawnych opiekunów składają w szkole pierwszego wyboru, która wprowadza dane do systemu. Informacje w zgłoszeniu rodzice podają pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń (art. 151 ust. 2 i 3 ww. ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe). Kolejność zarejestrowania/złożenia zgłoszenia/wniosku nie ma wpływu na przyjęcie dziecka. Skorzystanie z miejsca w szkole obwodowej jest prawem, a nie obowiązkiem tzn. dziecko ma zapewnione miejsce w klasie I w szkole obwodowej, ale rodzice mogą starać się o przyjęcie dziecka do innej szkoły.
Dyrektor szkoły, do której wpłynie zgłoszenie/wniosek bądź upoważniony przez niego pracownik szkoły jest odpowiedzialny za sprawdzenie i potwierdzenie zgodności informacji zawartych we wniosku/zgłoszeniu
z informacjami w systemie informatycznym oraz wydanie rodzicom potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia/wniosku
Postępowanie rekrutacyjne do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych w Milanówku będzie prowadzone w systemie elektronicznym zgodnie z przyjętym zarządzeniem Nr 9/VII/2018 Burmistrza Miasta Milanówka z dnia 26 stycznia 2018 roku harmonogramem:
Data |
Etap rekrutacji/czynność rodzica |
|
od |
do |
|
26 lutego 2018 |
Udostępnienie za pośrednictwem elektronicznego systemu wspomagania rekrutacji informacji na temat oferty edukacyjnej klas I szkół podstawowych na rok szkolny 2018/2019. |
|
|
|
Rejestracja w systemie elektronicznym zgłoszeń/wniosków o przyjęcie. |
|
|
Złożenie w szkole pierwszego wyboru podpisanego wniosku/zgłoszenia o przyjęcie oraz dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów. |
6 kwietnia 2018 |
12 kwietnia 2018 |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do klasy pierwszej i weryfikacja dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, zgodnie z obowiązującymi przepisami. |
13 kwietnia 2018 |
Opublikowanie list dzieci zakwalifikowanych |
|
16 kwietnia 2018 |
7 maja 2018 |
Złożenie potwierdzenia woli zapisu dziecka |
9 maja 2018 |
Opublikowanie list dzieci przyjętych |
|
Procedura odwoławcza |
||
Od 9 maja 2018 |
W terminie 7 dni od dnia opublikowania list dzieci przyjętych i nieprzyjętych rodzic może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia. W terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzic może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. |
|
Postępowanie uzupełniające do klas pierwszych szkół podstawowych |
Kandydaci spoza obwodu, biorą udział w postępowaniu rekrutacyjnym. Rodzice dzieci spoza obwodu mogą ubiegać się o przyjęcie dziecka do dowolnie wybranej szkoły, układając własną listę preferencji. Szkoła umieszczona na pierwszym miejscu listy jest tzw. szkołą pierwszego wyboru i wyłącznie do niej należy złożyć podpisany wydruk z systemu - wniosek o przyjęcie. Umieszczenie na liście preferencji szkoły obwodowej bez względu na pozycję na liście umożliwi zapewnienie miejsca w tej szkole w sytuacji, gdy dziecko nie zostanie przyjęte do szkoły poza obwodem. Kandydaci przyjmowani są zgodnie z kryteriami określonymi przez Radę Miasta Milanówka uchwałą NR 253/XXX/17 z dnia 28 lutego 2017 r. tj.
Lp. |
Kryterium |
Wartość kryterium |
Rodzaj dokumentu potwierdzający spełnianie kryterium |
||
1. |
|
3 |
|
||
2. |
Miejsce pracy jednego z rodziców/prawnych opiekunów kandydata znajduje się na terenie obwodu wybranej szkoły podstawowej. |
2 |
Zaświadczenie z miejsca pracy (z ostatniego miesiąca) |
||
Łączna maksymalna liczba punktów |
5 |
Informacje dodatkowe:
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących naboru do klas pierwszych milanowskich szkół podstawowych proszę o kontakt z sekretariatem wybranej przez Państwa szkoły bądź Referatem Oświaty, tel. 22 758 30 61 wew. 116 lub 185.
Pliki do pobrania:
Zarządzenie nr 9/ VII/2018 VII/2018 BMM z dnia 26 stycznia 2018 rokunw sprawie ustalenia harmonogramu czynności postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Milanówek na rok szkolny 2018/2019
Uchwała nr 253/XXX/17 RMM z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie określenia kryteriów w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych szkół podstawowych, prowadzonych przez Gminę Milanówek dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem danej szkoły oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzania tych kryteriów